אב ל-3 שגידל 16 צמחי קנאביס שוחרר עם עונש קל

אב לשלושה מאזור השרון נתפס מגדל 16 שתילי קנאביס בעליית הגג של ביתו, אך למרות דרישת המדינה להטיל עליו עונש של 12 חודשי מאסר בפועל, בית המשפט לא התרגש מהעבירה וגזר עליו 250 שעות שירות לציבור בלבד.

הרולטה הרוסית במערכת המשפט בישראל בכל מה שקשור לעבירות קנאביס נמשכת: בזמן שדיווחים מסוימים מספרים על אזרחים שנתפסו עם כמויות זעירות של חומר ומוצאים עצמם עומדים בפני גזר דין של מאסר בפועל, אחרים מצליחים לצאת בעונשים קלים יחסית גם במקרים של גידול – הנחשב בדרך כלל לעבירה חמורה יותר מהחזקה.

במהלך פשיטה שנערכה בשנה שעברה על בית באזור השרון מצאה המשטרה 16 שתילי קנאביס, יחד עם ציוד ייעודי כגון תאורה, דשנים, אביזרי אוורור, השקיה וכדומה.

השופט אהוד קפלן
השופט אהוד קפלן

החשוד המתגורר במקום נעצר מיד ולשכת התביעות הפלילית של המשטרה ביקשה להפעיל את התנאי שבית המשפט הטיל עליו לפני מספר שנים (בגין עבירות דומות שביצע בעבר). הדרישה הייתה לגזור על החשוד עונש של 12 חודשים מאסר בפועל.

שופט בית משפט השלום בחדרה, אהוד קפלן, בחר להתחשב במצבו הכלכלי הקשה של הנאשם, כמו גם במצבה הבריאותי של אשתו הסובלת ממחלת הסרטן ודחה את בקשת המשטרה.

בגזר הדין שניתן בחודש שעבר (25.6) פסק השופט קפלן עונש של 250 של”צ (שעות לתועלת הציבור) בלבד.

“הענישה הולמת את הסיטואציה הקשה שהנאשם ואשתו נקלעו אליה, וכן את האינטרס הציבורי,” כתב השופט קפלן בגזר הדין והורה למשטרה להשיב לו את הטלפון הסלולרי שנלקח ממנו במהלך הפשיטה.

עו"ד ליאור בנימין
עו”ד ליאור בנימין

עו”ד ליאור בנימין, אשר ייצג את הנאשם, מסר בתגובה להחלטת בית המשפט: “אנו מברכים על כך שהשופט קיבל את עמדת שירות המבחן ונעתר לבקשתנו להאריך את התנאי ולהשית צו של”צ – כתרומה לציבור בסך 250 שעות. למעשה הנאשם משתקם כעת וממשיך בחייו מבלי לקבל עונש ממשי בדמות מאסר בפועל או עבודות שירות, אלא במדיניות ענישה מקילה”.

בהקשר זה ראוי לציין כי ההבדל העיקרי בין מה שמכונה “עבודות שירות” לבין “שירות לתועלת הציבור” (של”צ) הוא שהמושג “עבודות שירות” מתייחס למקרים של ענישה חריפה (יחסית) בה נגזר על הנאשם עונש של מאסר בפועל אותו ניתן (במקרים מסוימים) להמיר בעבודות שירות. לעומת זאת עונש של “שירות לתועלת הציבור” נחשב למתון הרבה יותר: הוא נגזר על עבירות קלות יחסית ולרוב מדובר במספר שעות אותן ניתן לבצע במסגרת שנתית גמישה יותר.

השופט קפלן מסתמן כשופט בעל גישה מתקדמת בכל הנוגע לעבירות קנאביס ובחודש ורק לפני מספר שבועות הוא שחרר נאשם בגידול 3 צמחי קנאביס בביתו עם עונש 500 ש”ח קנס בלבד.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר